MADDE 1. TARAFLAR
1.1 SATICI
Ticari Ünvan: CNR TECH ENDÜSTRİYEL ÜRÜNLER SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (VN:2111363156)
Çınarlı Mah. 61027 Sk. Azizbey Apt. No:15/4 Seyhan/Adana
Telefon: (+90) 322 361 9990
E-Posta Adresi: [email protected]
1.2 ALICI
Adı Soyadı:
Adres:
Telefon:
E-Posta adresi:
Bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır.
MADDE 2. KONU
Bu anlaşmanın konusu, ALICI’nın SATICI’nın www.lymited.com.tr (“İnternet Sitesi”) İnternet Sitesi’nden elektronik ortamda sipariş verdiği aşağıda özellikleri ve satış bedeli belirtilen ürünün satılması ve teslim edilmesi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketici Haklarının Korunması Kanunu ve Mesafeli Anlaşmalar Yönetmeliği hükümlerine göre tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE 3 – ANLAŞMA KONUSU ÜRÜNÜN TEMEL NİTELİKLERİ, SATIŞ BEDELİ VE TESLİMAT BİLGİLERİ
Ürünlerin Adı,Miktarı, KDV Dâhil Satış Bedeli ve Teslimat Bilgileri aşağıda gösterildiği gibidir.
MADDE 4 – GENEL HÜKÜMLER
4.1 ALICI, İnternet Sitesi’nde anlaşma konusu ürünün temel özellikleri, tüm vergiler dâhil satış bedeli ve ödeme şekli ile teslimatın ve bunun masraflarının aksi belirtilmedikçe ALICI tarafından ödeneceğine, teslimatın yapılacağı süreye ve SATICI’nın tam ticari ünvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuduğunu ve bilgi sahibi olduğunu, cayma hakkı ve cayma hakkının nasıl kullanılacağı ve şartları hakkında doğru ve tam olarak bilgilendirildiğini ve elektronik ortamda gerekli onayı verdiğini beyan eder.
ALICI, istek ve şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim kanallarını kullanarak bildirebilir. Şikâyet ve isteklere SATICI müşteri hizmetleri tarafından en kısa zamanda yanıt verilecektir.
ALICI; bu anlaşmayı elektronik ortamda onaylamakla, mesafeli anlaşmaların kurulmasından önce, SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken ünvan, adres, iletişim bilgileri, MERSİS numarası sipariş verilen ürünlere ait temel nitelikler, ürünlerin tüm vergiler dâhil satış bedeli, ödeme ve teslimat bilgilerini, cayma hakkı ve cayma hakkının kullanım yöntemi ve koşulları hakkında doğru ve tam olarak bilgilendirildiğini onaylamış olur.
4.2 Anlaşma konusu ürün, sipariş tarihinden itibaren 30 (Otuz) günlük süreyi geçmemek kaydıyla her bir ürün için ALICI’nın bulunduğu yere bağlı olarak İnternet Sitesi’nde ön bilgiler içinde belirtilen süre içinde ALICI veya belirttiği adresteki kişi/kuruma teslim edilir. ALICI’nın talebi veya kişisel ihtiyacı doğrultusunda hazırlanan ürünlerde teslimat süresi 30 günü geçebilecektir.ALICI, kişisel ihtiyacı ve talebi doğrultusunda hazırlanan bir ürünü satın aldığında teslimatın 30 gün içerisinde yapılmaması nedeniyle anlaşmayı iptal edemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.3 Anlaşma konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruma teslim edilecek ise, teslim alacak kişi/kurumun teslimatı reddetmesinden SATICI sorumlu olamaz.
4.4 Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslim etme aşamasında karşılaştığı herhangi bir sorun nedeniyle, sipariş verilen ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu olamaz.
4.5 SATICI, anlaşma konusu ürünün sağlam, tam, siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak teslim edilmesinden sorumludur.
4.6 İnternet Sitesi üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik hatalar ya da maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya geri ödeme hakkına sahiptir.
4.7 www.lymited.com.tr İnternet Sitesi’nde sunulan ürünlerin el yapımı olmasından ve sipariş verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %10 kadar değişiklik olabilmektedir.
4.8 SATICI, sözleşmede belirtilen ürün veya hizmeti sağlayamayacağı durumlarda, bu durumu en kısa sürede, en geç üç gün içinde, ALICI’ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla bildirmek zorundadır. Ayrıca SATICI, aldığı tüm ödemeleri, teslimat masrafları dahil olmak üzere, bildirim tarihinden itibaren en fazla on dört gün içinde ALICI’ya geri ödemek zorundadır.
4.9 SATICI, kampanya bitiminde ürün veya hizmeti sağlayamayacağı durumlarda, sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüğünü yerine getirmek için ALICI’nın onayını alarak aynı kalite ve fiyatta başka bir ürün temin etme hakkını saklı tutar.
4.10 Ürün ALICI’ya teslim edildikten sonra, ALICI’nın kredi kartı, banka kartı veya İnternet Sitesinde sunulan diğer ödeme sistemlerinin yetkisiz kişiler tarafından kötüye kullanılması sonucu ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI ürünü teslim aldığı tarihten itibaren 3 (Üç) gün içinde SATICI’ya geri göndermek zorundadır. Bu durumda kargo masrafları ALICI tarafından karşılanır.
4.11 SATICI, zorunlu haller veya ulaşımı engelleyen hava koşulları, ulaşımın kesintiye uğraması gibi beklenmedik durumlar nedeniyle sözleşmede belirtilen ürünü zamanında teslim edemezse, bu durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda ALICI’nın siparişi iptal etme ve sözleşmeyi sonlandırma hakkı vardır. Sözleşmenin sonlandırılması halinde SATICI, aldığı tüm ödemeleri, teslimat masrafları dahil olmak üzere, iptal bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içinde nakit olarak ve tek seferde ALICI’ya geri ödemekle yükümlüdür.
4.12 27.02.2015 tarihli ve 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 16. maddesinin 4. fıkrasına göre sipariş edilen mal veya hizmetin sağlanmasının mümkün olmadığı hallerde satıcı veya sağlayıcı, bu durumu en kısa sürede, en geç üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla bildirmek ve aldığı tüm ödemeleri, teslimat masrafları dahil olmak üzere, bildirim tarihinden itibaren en fazla on dört gün içinde geri ödemek zorundadır.
4.13 ALICI’nın cayma hakkını kullanması ya da sipariş edilen ürünün çeşitli nedenlerle temin edilememesi ya da hakem heyeti kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilmesi durumlarında, eğer alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa SATICI, Banka’ya ürün bedelini tek seferde öder. Banka ise ALICI’ya aldığı taksit sayısı kadar geri ödeme yapar. Havale/EFT veya kapıda ödeme seçeneklerinde ise iade Tüketicinin banka hesap bilgilerinin istenmesinin ardından Tüketicinin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişiye veya kullanıcı üyeye ait olması gerekmektedir) havale veya EFT yoluyla yapılır.
4.14 SATICI, lymited.com.tr’da satışa sunduğu ürünlerin tamamını stoklamamaktadır. Sipariş edilen ürünler, gerektiğinde üretilebilmektedir. Ancak bazı durumlarda, sipariş verilen ve stokta bulunmayan ürünlerin üretimi mümkün olmayabilir. Tüm siparişler stokların uygunluğuna bağlıdır. Tedarik sorunu yaşandığında veya ürün artık stokta bulunmadığında, Lymited müşteriye sipariş edebileceği benzer veya farklı kategori ve değerde alternatif ürünler hakkında bilgi verme hakkını saklı tutar. Müşterinin alternatif ürünleri sipariş etmek istememesi halinde, istemediği alternatif ürün için ödediği tutarı SATICI, ALICI’ya iade eder.
4.15 18 yaşından küçük olanlar SATICI’dan alışveriş yapamazlar.
MADDE 5 – SÖZLEŞMEDEN DÖNME HAKKI
ALICI, sözleşmeye konu olan mal veya hizmeti satın aldığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içinde hiçbir sebep göstermeden sözleşmeden dönme hakkına sahiptir.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesine göre, yüzük siparişleri, yüzük ölçüsü müşteriye özel olarak ayarlandığı için, yasal şartlara uygun olarak sözleşmeden dönme hakkı (iptal ve geri ödeme hakkı) yoktur. Ayrıca SATICI’nın tüm ürün kategorilerinde, kişiye özel tasarlanmış olan ürünlerin tümünde ve içine yazı işlenmiş evlilik alyansları ve diğer ürünlerde sözleşmeden dönme hakkı bulunmamaktadır. Bunun yanında ALICI’nın talepleri doğrultusunda üretilen tüm ürünler ve ATAkulche’ler sözleşmeden dönülemeyecek ürünler arasındadır.
Sözleşmeden dönme hakkının süresinin hesaplanmasında;
Satıcı tarafından malın taşıyıcıya verilmesi, tüketiciye teslim edilmiş sayılmaz.
Mal teslimi ile hizmet sunumunun bir arada yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin sözleşmeden dönme hakkı kuralları geçerlidir. Sözleşmeden dönme hakkı kullanılarak geri gönderilen ürünler, uzmanlar tarafından incelenerek iade kontrol süreci başlatılır.
Sözleşmeden dönme hakkının kullanılması için 14 (On dört) günlük süre içinde SATICI’ya telefon veya eposta veya üyeliği olan müşterilerde www.lymited.com.tr internet sitesinden üyelik girişi yaparak hesabım>siparişlerim bölümünden bildirim yapılması ve ürünün 27.11.2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Sözleşmeden Dönme Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. madde hükümleri kapsamında olmaması ve SATICI tarafından yeniden satışa sunulabilecek nitelikte olması gerekmektedir. Bu hakkın kullanılması halinde;
a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün orijinal faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade işlemi sırasında kurumun düzenlediği iade faturasının da 14 (On) gün içerisinde SATICI’ya gönderilmesi zorunludur. Faturası kurumlar adına kesilen sipariş iadeleri İADE FATURASI olmadan tamamlanamaz)
b) Sözleşmeden dönme hakkının bildirilmesinden itibaren 14 (On dört) günlük süre içinde iade edilecek ürünlerin, kutusu, ambalajı, sertifikaları, varsa hediye ürünleri ve aksesuarları, hediye çekleri ile birlikte tam ve hasarsız olarak SATICI’ya iade edilmesi zorunludur. Bu materyallerden herhangi birinin eksik ya da hasarlı gönderilmesi ya da taşıma şirketinden kaynaklanan hasarlar durumunda, materyalin değeri iade tutarından indirilerek iade işlemi gerçekleştirilir. ALICI, bu işlemler için hangi adımları atacağını SATICI’yla belirtilen iletişim bilgilerinden ulaşarak öğrenmelidir.
Sözleşmeden dönme hakkı kapsamında belirlenen taşıyıcı Yurtiçi Kargo’dur. SATICI’ya sözleşmeden dönme hakkına ilişkin malın, ALICI tarafından iade için belirlenen taşıyıcıya verildiği tarihten itibaren en geç 14 (On dört) gün içinde ürün bedeli ALICI’ya geri ödenir. Ancak tüketicinin malı, iade için belirlenenin dışında bir taşıyıcı ile iade etmesi durumunda malın satıcıya ulaştığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içinde ürün bedeli ALICI’ya geri ödenir.
MADDE 6 – SÖZLEŞMEDEN DÖNME HAKKI OLMAYAN ÜRÜNLER
a) ALICI’nın kişisel istek veya ihtiyaçlarına göre üretilen mallarla ilgili sözleşmeler. Örneğin, ALICI’nın internet sitesinde sunulan renkten farklı bir renkte özel olarak üretim istemesi, internet sitesinde sunulan yüzük ölçüsü, kolye ve bileklik boyu aralığının dışında özel sipariş vermesi, evlilik alyansına yazı yazdırması veya sipariş verilen ürünün teslim edildikten sonra ALICI’nın talebiyle yüzük ölçüsü, kolye, bileklik boyu ve modelini değiştirmesi gibi durumlarda, bu mallar ve açılmış ambalajlı parfümler cayma hakkı kapsamına girmemektedir. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi uyarınca, yüzük siparişlerinde yüzük ölçüsü ALICI’ya özel olarak ayarlandığı için, yasal şartlara uygun olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) yoktur. Ancak içine yazı yazılmış evlilik alyanslarında cayma hakkı bulunmamaktadır.
b) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalardan etkilenen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolü dışında olan mal veya hizmetlerle ilgili sözleşmeler.
c) Kolayca bozulabilen veya son kullanma tarihi geçme riski olan malların teslimatıyla ilgili sözleşmeler.
d) Teslim edildikten sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; sağlık ve hijyen açısından iade edilmesi uygun olmayanların teslimatıyla ilgili sözleşmeler.
e) Teslim edildikten sonra başka ürünlerle karıştırılan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallarla ilgili sözleşmeler.
f) Teslim edildikten sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleriyle ilgili sözleşmeler.
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlanmayan gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimatıyla ilgili sözleşmeler.
h) Belirli bir tarih veya dönemde yapılması gereken konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek sağlama ve eğlence veya dinlenme amaçlı boş zaman değerlendirme sözleşmeleri.
i) Elektronik ortamda anında gerçekleştirilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallarla ilgili sözleşmeler.
j) Cayma hakkı süresi bitmeden önce tüketicinin onay vermesiyle başlatılan hizmetlerle ilgili sözleşmeler.
k) Alıcının yurtdışı bir teslimat adresi bildirmesi sonucunda Türkiye Gümrük Sahası dışına teslim edilen ürünler iade kapsamına girmez. Siparişin gideceği ülkede oluşabilecek gümrük vergileri, ekstra nakliye ücretleri vb. tüm diğer masraflar siparişi veren tarafından ödenir.
Yurtdışına gönderilen ürünlerin ALICI’ya ulaşamaması ve SATICI’ya geri gelmesi durumunda nakliye bedeli iade edilmez ve tekrar bedelsiz olarak geri gönderilmez.
ALICI’nın siparişinin gümrük işlemlerinin tamamlanmaması durumunda ilgili ülkenin gümrük uygulamaları kapsamında ürünün yok edilmesi, el konulması vb. bir durum oluştuğunda bu durumdan SATICI sorumlu tutulamaz ve sipariş bedeli iade edilmez.
MADDE 7 – UYUŞMAZLIK BAŞVURULARININ YAPILABİLECEĞİ YERLER
ALICI, siparişine ve/veya siparişine konu ürüne ve/veya siparişi ile ilgili herhangi bir konuda şikayet etmek istediği zaman, şikayetlerini yukarıda belirtilen iletişim bilgileri aracılığıyla SATICI’ya bildirebilir. Bildirilen şikayet başvuruları kaydedilecek, ilgili birimler tarafından incelenecek ve en kısa zamanda çözüme kavuşturulmaya çalışılacak ve geri dönüş yapılacaktır. Ayrıca ALICI, şikayet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dahilinde mal veya hizmeti aldığı veya ikamet ettiği yerdeki tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapma hakkına sahiptir.
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanacak ihtilafların çözümünde, Adana Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.
SATICI:
Ticari Ünvanı: CNR TECH ENDÜSTRİYEL ÜRÜNLER SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (VN:2111363156)
Çınarlı Mah. 61027 Sk. Azizbey Apt. No:15/4 Seyhan/Adana
Telefon: +90 322 361 9990
E-Posta Adresi: [email protected]
ALICI :
Adresi :
Tarih :